sobota, 16 maja 2009

Sobotnia krzątanina..



Sobotni poranek niestety, nie zapowiadał pięknego dnia..
W mojej duszy jednak zatliło pragnienie, przeniesienia się symbolicznie w krainę pachnącą domowym chlebem, malinowymi konfiturami, tudzież słodkimi wypiekami..
Wychodząc z założenia, iż pragnienia należy skrupulatnie wcielać w życie - postanowiłam wprowadzić w moją rzeczywistość posmak rustykalnej aury, przesyconej prostotą i miłą swojskością..
Zapachniało zatem i w moim domu pieczonym chlebem, który z przyjemnością zjadłam z konfiturą malinową podczas spóźnionego śniadania.
Magia chwili, przeniosła mnie do domu na wzgórzu, gdzie na otulonym słonecznymi promieniami tarasie, wygrzewam spragnioną ciepła twarz, przyglądając się szumiącym w oddali drzewom...
Dookoła tylko wiatr, śpiew ptaków i moje czerwone pelargonie : )
A z otwartych na oścież kuchennych okien, dobiega mnie aromat pieczonego chleba...
W ciszy oczekuję na wizytę moich przyjaciół, z którymi wspólnie będę smakować dobrodziejstwa dzisiejszego dnia...
..To skrawek wykreowanego, przez moją wyobraźnię domu na wzgórzu - mojej przystani, do której z dziecinną ufnością wierzę, że pewnego dnia dopłynę!



Po wczorajszej fizjoterapii, wbrew okropnej pogodzie - wybrałam się na krótkie zakupy - miałam kupić krótkie, sportowe spodenki (na prośbę mojej fizjoterapeutki, aby dokładnie mogła obserwować moje kolano), tymczasem zakupiłam nic innego, jak piękny kosz, który doskonale skomponował się z moim dzisiejszym nastrojem : )









Kilka dni temu, kiedy słońce jeszcze pięknie świeciło, znów rozbrykałam się fotograficznie, wprowadzając w coraz większe przerażenie Damiana : )



Dziś wypiekałam chleb, natomiast w miniony czwartek - spodziewając się gości, postanowiłam upiec tartę krówkową : )
Prosta niesłychanie w wykonaniu a i smakuje pysznie!
Tarta z Krówek!
Kruche ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
1 1/2 szklanki cukru pudru
1 cukier waniliowy
25dag masła
3 żółtka
Krówkowa polewa:
20dag masła
30dag krówek
Wykonanie:
Do mąki wsypać cukier puder i cukier waniliowy. Dodać miękkie masło i żółtka. Składniki wymieszać, zagnieść ciasto po czym chłodzić około 20min.
Masło rozpuścić, dodać do niego pokruszone krówki, podgrzewać na małym ogniu, cały czas mieszając, aby powstała jednolita masa.
Ostudzone ciasto polać polewą następnie udekorować!



Słodycz rozpływająca się w ustach : )

Pięknego Weekendu Wam życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin